دو رگه

Cross 

دو رگه

آقای پیرم سفید بود،

ننه ی پیرم سیاه پوست.

اگه آقای سفیدمو نفرین کردم،

حالا نفرینمو پس می گیرم.

اگه ننه ی سیاهمو لعنت کردم،

اگر آرزو کردم بره به درک،

حالا از بد خواهیم پشیمونم،

و براش آمرزش می طلبم.

آقام توی ویلای قشنگ  دلبازمرد ،

ننه ام توی آلونک تنگ و تاریک.

حیرونم که خودم کجا می میرم-

من که نه سیاهم نه سفید.

 

 

 

My old man's a white old man 
  

And my old mother's black
 

If ever I cursed my white old man 
 

I take my curses back.

 

If ever I cursed my black old mother 
 

And wished she were in hell
 

I'm sorry for that evil wish 
 

And now I wish her well.

 

My old man died in a fine big house
 

My ma died in a shack
 

I wonder where I'm gonna die
 

 Being neither white nor black

 

By Langston Hughes 
1926 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد