lesson 1: Personal information

lesson 1

Personal information

اطلاعات شخصی


place and date of birth

محل و زمان تول



1. Where were you born?

کجا متولد شدی؟

2. I was born in Chicago.

در شیکاگو متولد شدم.

3. I was born in Chicago but I was brought up in Baltimore.

در شیکاگو متولد شدم اما در بالتیمور بزرگ شدم.

4.when were you born?

کی متولد شدی؟

5. I was born in 1970

در سال 1970 متولد شدم

6. When's your birthday?

روز تولدت کی است./ چه روزی متولد شدی؟

7. It's September 2nd.

دوم سپتامبر است

 


Marital status

وضعیت تاهل

8. Are you married?

متاهلید؟

9. Yes, I am./ No, I'm single.

بله، هستم. /خیر ، مجردم.

10. I'm divorced.

طلاق گرفتم.(یا همسرم را طلاق دادم)


  a widow

زن بیوه(زنی که شوهرش فوت شده باشد)


  a widower

مرد بیوه(مردی که زنش فوت کرده باشد)


11. I'm a widow/ widower

من بیوه هستم.

12. We're husband and wife.

ما زن و شوهریم

13. When did you get married?

کی ازدواج کردید؟

14. How long have you been married?

چند سال است که ازدواج کرده ای /کرده اید؟

15. My brother married a Spanish girl /got married to a Spanish girl.

برادرم با یک دختر اسپانیایی ازدواج کرد.

16. My brother is married to a Spanish girl.

برادرم زن اسپانیایی دارد.

17. Will you marry me?

با من ازدواج می کنی؟

18. John and Mary are a newly-married couple.

جان و مری زوج تازه ازدواج کرده ای هستند.

Be engaged to نامزد بودن

19. Alice is engaged to Tom.

آلیس نامزد تام است.

20. That girl is my brother's fianceé.

ان دختر نامزد برادرم است.


 Fiancé / fianceé نامزد      

 Propose to      خواستگاری کردن،تقاضای ازدواج کردن


21. Tom has proposed to Pat. / Tom has asked Pat to marry him.

تام از پت تقاضای ازدواج کرده است.

22. She got divorced last year.

او پارسال طلاق گرفت

23. Jim divorced his wife .

جیم زنش را طلاق داد.

24. I don't want to get a divorce.

نمی خوام طلاق بگیرم.

Job

 شغل


برای پرسیدن شغل کسی در موقعیت های دوستانه از جملات زیر استفاده می شود.

 

25. What's your job? / What do you do ? / What are you?

شغلت چیست؟

26. I'm mechanic.

مکانیک هستم.

در موقعیت های رسمی تر:

27. What's your occupation / profession ?

28. What do you do for a living?

و در پاسخ می گوییم:

29. I'm a government employee /civil servant.

کارمند دولت هستم.

30. I work for a manufacturing company.

برای یک شرکت تولید ی کار می کنم.

31. I'm self-employed

کار آزاد دارم.(برای خودم کار می کنم)

32. I'm  a civil engineer

مهندس راه و ساختمانم.

33. I'm a businessman.

تجارت می کنم./خرید و فروش می کنم.

34. I teach English.

انگلیسی درس می دهم.

35. I'm retired

بازنشسته هستم.

36. I'm unemployed. / I'm out of work.

بی کارم.

37. I'm between jobs.

در حال تغییر شغل هستم

38. I'll retire next year.

سال آینده بازنشسته می شوم.

39. I work full time / part time.

تمام وقت /پاره وقت کار می کنم.

40. I work on shifts / I work different shifts.

شیفتی کار می کنم.

41. I work on the morning / afternoon / night shifts.

در شیفت صبح/بعد از ظهر / شب کار می کنم.

42. How many hours a day do you work?

روزی چند ساعت کار می کنی؟

43. I work 8 hours a day.

روزی 8 ساعت کار می کنم.

44. How many days a week do you work?

هفته ای چند روز کار می کنی؟

45. What time does your work begin/ end?

کارت چه ساعت شروع / تمام می شود؟

46. Work begins at 8.00 and ends at 4.30.

کار ساعت 8 شروع و ساعت 4.30 تمام می شود.

47. I work every other day.

یک روز در میان کار می کنم.

48. I'm working overtime today.

امروز اضافه کاری می کنم.

49. I have Thursdays and Fridays off. 

 پنجشنبه ها و جمعه ها تعطیل هستم.

50. Where do you work?         

 کجا کار می کنی؟

51. Who do you work for?

 برای کی کار می کنی؟    

52. Who do you work with?        

با کی کار می کنی؟

53. Where's your office?        

 دفترت کجاست؟

54. Which floor do you work on?            

در کدام طبقه کار می کنی؟

55. How much do you earn?               

  چقدر پول در می آوری؟ /چقدر در آمد داری؟

56. How much is your salary?

حقوقت چقدر است؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد